VENIȚI, MAME, LA COPII!

Mă îndeamnă mulți de-o vreme
prin lume să-ncerc norocul,
iar lîngă a mea copilă
alte rude să-mi ia locul.

N-am să-mi las copilul singur,
chiar de greu va fi s-o cresc,
căci, copil o las acasă,
dar copil n-am s-o găsesc,

fiindcă timpu-i dur, nu-așteaptă,
iar copila mea frumoasă
azi o-mbrac încă-n rochiță,
mîine-n rochie de mireasă.

Pentru bani și pentru bine
și măicuța a plecat,
dar, oricît a stat prin lume,
să se-ntoarcă n-a uitat.

Știi, măicuță, mai dăunăzi,
am privit televizorul -
nu-i mai mare jale decît
să n-ai cui îi duce dorul,

căci, din fiecare casă,
plecînd toți, au transformat,
mai în glumă, mai pe bune,
satul în orfelinat.

Mamă, azi iar pleci de-acasă,
dar, te rog, cînd ai să vii,
fie-ți milă, fă-ți pomană
și adu mame la copii.

Eu nu pot privi deoparte,
mamă, suferința lor.
Oare cum îndură asta
sufletul părinților?!

Strigă-n gura mare, mamă,
cînd acasă ai să vii,
ca s-audă toți părinții -
să se-ntoarcă la copii.

                                           (2015)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu